כל מה שרציתם לדעת על תמ"א 38

פרויקט תמ"א 38 מיועד לחיזוק מבנים שמצבם אינו יציב וקיים חשש שהם עלולים לקרוס בעת רעידת אדמה. כל מה שרציתם לדעת על תמ"א 38 תוכלו לקרוא במאמר זה.

רעידת אדמה בישראל

קיים חשש משמעותי לרעידת אדמה בישראל וזאת לאור הקרבה לשבר הסורי אפריקאי לאורכו של ים המלח, דרומה וצפונה. בבדיקות שנעשו במבנים הוותיקים מסתבר שמקצתם רעועים ואין ספק שהם ייהרסו אם תהיה רעידת אדמה עוצמתית. כיוון שבהיסטוריה של ארץ ישראל היו רעידות אדמה עוצמתיות, ברור שרעידה כזו תתרחש בקרוב ויש חשש מתוצאותיה למבנים ולתושבים.

כיצד פרויקטים של תמ"א 38 עוזרים לחיזוק מבנים

פרויקטים של תמ"א 38 מתבצעים בדרך כלל בערים המרכזיות. הרעיון הוא שמהנדס וקונסטרוקטור בודקים את מצבם של היסודות במבנים הוותיקים, אשר נבנו טרם יישום של תקנים בתחום הבנייה בישראל. בהתאם לכך מחזקים את היסודות הקיימים וגם מוסיפים יציקות בטון עבור יסודות נוספים.

בהתאם למשקל שהמבנה מסוגל לשאת לאחר החיזוק והתוספת של הבטון, המהנדסים מאשרים בנייה של כמה קומות נוספות מעל המבנה הקיים. בכל אחת מהקומות שמתווספות מתכננים האדריכלים שתהיינה כמה דירות בגדלים שונים וזאת על פי אפשרויות התכנון.

במיזמים של תמ"א 38 מבצעים שיפוץ כללי של המבנה החיצוני על פי מצבו, כמו פעולות של איטום וצביעה. בנוסף לכך מתקינים מעלית כיוון שהמבנה הופך להיות הרבה יותר גבוה ולכן חייבת להיות בו מעלית. יש פרויקטים שבהם מבצעים גם שינויים בתוך הדירות של בעלי הנכסים על פי הצורך והאפשרויות ההנדסיות, כמו לדוגמה הוספת מרפסת או ממ"ד.

התנהלות מול היזם בפרויקטי תמ"א 38

בעלי הנכסים אינם משלמים עבור פעולות הבנייה השונות לחיזוק המבנה וזאת כיוון שהחברה הקבלנית מוכרת את הדירות החדשות בקומות העליונות בשוק החופשי. אם מתווספת בנייה של מרפסת וממ"ד, בעלי הנכסים משלמים עבור שיפור הדיור שלהם.

פרויקטים בצפון

תושבי הצפון וגם תושבי המרכז שמעוניינים לחיות במקומות שאינם סואנים, בוחרים לקנות נדל"ן בצפון האפשרויות הן רבות, כמו דירות מרהיבות בנהריה, בשלומי, במעלות, עכו, טירת הכרמל ועוד. יש משפחות שמעדיפות לרכוש דירות בסמוך למשפחה המורחבת ויש אחרים שמעדיפים לגור בערים חדשות, או בשכונות חדשות שיש בהן את כל היתרונות של סביבת מגורים מתוכננת ביותר.

אחת האופציות שיש להן דרישה רבה היא דירות חדשות למכירה במגדל העמק. יש בעיר זו שלל אפשרויות של דירות גדולות עם מרפסות רחבות במיקומים שונים. הבניה שהיא בסטנדרטים גבוהים והעובדה שזו עיר מתפתחת סוחפת קהלים רבים לקנות בעיר זו דירות המתאימות לגודלה של המשפחה שלהם.

מיזמים לצעירים

צעירים שמעוניינים לרכוש את דירתם הראשונה, נרשמים להגרלות של מחיר למשתכן כרמיאל. אם הם זוכים הם בוחרים את הדירה שהיא הנכונה ביותר עבורם, כמה חדרים, באיזו קומה, או דירת גן עם גינה.

פרוייקטים נוספים

טיפים לרכישת דירה מקבלן

טיפים לרכישת דירה מקבלן

רכישת דירה חדשה מקבלן יכולה להיות חוויה מרגשת, במיוחד במשק הישראלי שיודע רק נסיקת מחירי נדל"ן. עם זאת ולמרות מחירי הדיור הגבוהים, קורת גג בישראל

קרא עוד>

העמוד נטען

דילוג לתוכן